Darin - What If

Godmorgon bloggen!

Hoppas att allt är bra med alla. Solen skiner utomhus och jag mår jättebra. Glad och sprallig av mig. Snart bär det av till skolan för mig, men idag har vi en relativ lugn dag. Senare mot kvällen ska jag väl plugga biologi, jag har ju prov nu på fredag. Som tur är det bara några sidor som ska in i huvudet, men jag måste säga att det är rätt tunga sidor. Det kommer nog att gå bra. Jag hoppas det iallafall!

Igår började dagen med att jag försov mig, typiskt (jag som hade lovat mig att jag inte skulle göra det någongång efter påsklovet)! Stressad som jag var hittade jag inte min hemmanycklar, så jag gick och ställde mig vid busshållsplatsen. Det var iskallt ute, men bussen skulle ju komma snart. Efter 25 (!) minuter kommer den jävla bussen som skulle komma snart. I skolan var det skönt att träffa alla efter ett väldigt trevligt lov. Nu väntar bara den hårda biten med ungefär två stora saker att göra varje vecka. Med stora saker menar jag prov och redovisningar. Efter skolan var jag påväg mot Gröna Lund, jag skulle hämta ut gratisbiljetter då min bror är medlem i Ronald McDonals-klubben. Trodde att det skulle gå rätt snabbt, men så fel jag hade! Kom dit och såg världens folkmängd. Jag tror helt ärligt att hela jordens fjortisar var där. Jag menar, det var rätt varmt, men ändå ser jag en fjortis med en knäppt fjällräven upp till halsen. Tragist! Jag stod där i tre timmar, jag fick mina biljetter och sprang hem sedan. Väl hemma började jag att plugga lite biologi tills jag somnade vid halv tolv.

Det är Darin som sjunger denna låt och han har gjort denna låt i sammarbete med organisationen Friends. Jag tycker att mobbning är viktigt att upplysa om i media och försöka att ta tag i. Flera hundra, om inte tusen, tar sitt liv varje dag pga. mobbning. Det är verkligen inte rättvist. Dessa människor förtjänar att leva sitt liv som de är. Häromdagen läste jag om en pojke i Storbrittanien som hade hängt sig själv i skolan pga. att han hade blivit mobbad av ett gäng. Det är väldigt viktigt för oss människor att se alla som individer och acceptera de.


Darin - What If

Kommentarer
Postat av: Hollywood Diamond

haha du vet ju ingenting.

för det första finns det inget rätt och fel här, för USAs skolsystem är INTE samma som i Sverige. Men om man ska säga något så är det bara logiskt att high school är högstadiet för:

1. Det tillhör grundskolan. 2. Man kan inte utbilda sig till något. 3. vad är college om inte gymnasiet? (säg inte högskolan för det är INTE sant).

Så jag fattar inte ens varför high school blir jämfört med gymnasiet...

2009-04-15 @ 11:30:47
URL: http://hollywooddiamond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0