Påsken är över för i år

Äntligen är jag hemma efter en lång skoldag. Skoldagen har faktiskt varit relativ jobbig, har bara suttit och tänkt på biologiprovet som jag har på fredag. Sen så blev det jobbigt när jag skulle hem, alla tåg söderut var inställda, så jag träffade Aseel och vi åkte hem tillsammans med bussen. Vädret är ju kanon, det är ju varmt och skönt och jag sitter här precis vid fönstret och dör av värme. Snart ska jag faktiskt börja plugga biologi, jag känner verkligen att jag behöver det om jag ska göra bra ifrån mig på provet. Det är ju en massa livcyklar som man ska kunna, och jag kan en!

Jag hade
en underbar dag i söndags. Solen sken och jag vaknade tidigt för att sätta på mig mina kläder som jag skulle ha i kyrkan. Sedan bar det iväg till kyrkan, och där hölls det en lång gudstjänst. Jag förvånades över hur många som hade kommit. Vi var säkert fler än 1000 människor i kyrkan. Det är just detta som är roligast på påsken, att man träffar så många vänner som man annars inte träffar så ofta. Speciellt mina assyriska kompisar. Efter kyrkan åkte vi hem till min mormor och åt en god lunch hos henne. Vi stannade även där och åt middag. Sedan bar det till mina kusiner på fika och sedan mina andra kusiner på en till fika. Haha, jag tror nog att jag gick upp 5 kilo bara den dagen. Jag slutade ju aldrig att äta, det serverades mat hela tiden. Jag kan ju erkänna att jag inte mådde så bra efteråt. Haha. Man tar ju konsekvenserna sedan.
Jag hade iallafall en underbar dag med min familj och mina släktingar. Det är detta påsken handlar om. Att vara glad och ha det roligt med människorna runt omkring sig.

Outfit - Söndag

I måndag var det vår tur att bjuda på middag hemma hos oss. Så måndags så var min mormor och morfar på besök, mina kusiner och några andra här och åt middag med oss. Senare mot kvällen bjöds det även på fika och lite påskgodis. Det var mysigt och ännu en gång åt jag ganska mycket, jag kan ju inte undvika min mammas goda assyriska maträtter.
Såhär såg jag ut i måndags dåra;

Outfit - Måndag





Kommentarer
Postat av: Anonym

Whatever. ORka. Jag bor föfan i usa och har gått på high school det finns ingen fakta när det gäller det här. så varför fortsätta? man kan inte ens jämföra sveriges skolsystem med americas..

2009-04-15 @ 18:54:34
Postat av: Hollywood Diamond

Whatever. ORka. Jag bor föfan i usa och har gått på high school det finns ingen fakta när det gäller det här. så varför fortsätta? man kan inte ens jämföra sveriges skolsystem med americas..

2009-04-15 @ 18:55:25
URL: http://hollywooddiamond.blogg.se/
Postat av: Natalia

så du hittade din jeansjacka till slut? :)

2009-04-15 @ 22:26:06
URL: http://trashy.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0