Privileged

Tja Tja!

Jag hoppas att alla mår bra idag och att alla har haft en bra dag.  När jag idag kom till skolan fick jag reda på att Nationella Ämnesprovet i spanska var på morgonen och det skulle även komma en hel del ord och uttryck på provet som jag inte hade pluggat på. Smart Daoud! Jag som trodde att NÄ skulle komma från skolverket, men icke sa nicke. Det var vår lärare Britta som hade gjort provet själv och hennes prov är ingenting att skoja med!

Jag kom in i klassrummet, satte mig vid en plats. Det var nu som nervositeten började att kännas, jag som hade förträngt allting blev genast nervös. Vi fick provet och jag började att skriva. Jag kollade på läsförståelsedelen, fyfan vad svår den var! Jag struntade i den genast och beslöt att göra grammatikdelen. Ja, alla hade rätt. Ord och uttryck som jag inte pluggat in kom på provet, jag fick gissa mig fram och jag tror nog att det gick bra om jag ska vara ärlig. När jag blev klar med grammatikdelen gick jag tillbaka till läsförståelsedelen och gjorde den. Sedan väntade skrivdelen, där skulle vi skriva ett meddelande till en kompis som vi kände om si och så. Ska jag vara helt ärlig tror jag att det gick bra för min del för att inte ha pluggat på någonting!

Provet skrev
vi mellan 08:30 - 11:45, många av oss ville hem, men nej, vi hade två labbtimmar kvar. Roligt! Labbtimmarna gick fort och det var skönt när fysikläraren sa att vi fick gå hem. Skönt, skönt och ännu en gång skönt!

Snart ska jag börja skriva på mitt tal som jag ska hålla på fredag och jag hoppas att talet blir bra. Jag har ju som tidigare skrivet, redan skrivit två tal, men jag är osäker och vill hålla om något som är roligt. Jag vet ännu inte vad!

Ha det bra än så länge  ;)


En incident som hände mig när jag skulle hålla mitt tal i engelskan var att denna bild kom upp på skärmen när jag höll tal om att man skulle bli en fadder åt fattiga barn. Bilden föreställer dock välbärgade personer i ett fint hus. Haha, kul! Detta är en serie som heter Privileged!





Kommentarer
Postat av: Bea

Du snorade dig i alla fall inte igenom hela provet :P

2009-04-23 @ 08:48:45
URL: http://beatricenicoles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0