En dröm ...

Varje dag sitter jag helt tyst i mitt rum och tänker på framtiden. Jag får ständigt nya frågor i mitt huvud som jag bara inte kan skaka bort. Dessa frågor handlar om hurvida mitt liv ser ut om kanske tio - tjugo år. Vill jag veta det? Carpe Diem - Fånga dagen! Lev för idag och inte för imorgon. Nej! Jag vill inte få svar på dessa frågor som jag ständigt får i huvudet. Jag vill leva idag, inte imorgon, inte nästa vecka, utan idag!

Jag antar att jag är som alla andra ungdomar här på jorden, jag menar, om man räknar hur många yrken jag har velat jobba med sedan barnsben så kommer man lätt upp till 50, om inte fler! Även om jag bytt intresse efter intresse har jag alltid haft ett mål, jag har alltid strävat efter något. Att ha ett mål i livet, är det viktigaste. Det är målet du ska leva och sträva efter. Det är dit du vill nå innan din bortgång här på jorden. Jag själv har ett mål - en dröm som jag strävar efter. Min dröm är att få skriva. Skriva om allt som verkar intressant, roligt och sorgligt. Jag vill med min text förmedla, kärlek, sorg och humor på samma gång. Hur gör man det?

Jag skriver
för att jag känner att det är just då jag lever. Jag lever i mina texter. Det kanske låter konstigt, men det är väldigt svårt att beskriva. Jag tror att alla känner så, jag är nog inte ensam om det. Livet är självklart mycket mer än att bara skriva, men livet känns så mycket mer värdefullare när man skriver. Man vill se, känna och uppleva mer för att få inspiration till en ny bok kanske. Jag skriver för att rensa hjärnan och jag vill att folk ska läsa och höra om vad jag har att säga.

Varje dag sitter jag helt tyst i mitt rum och tänker på framtiden. Jag har ett mål att sträva efter, och det målet ska jag självklart ha nått i framtiden!

Ha en dröm och lev efter den - allt annat är värdelöst.



Kommentarer
Postat av: Aseel

Bästa jobbet och En underbar lägenhet i innerstan där jag bor granne med dig..what more could a girl ask for

2009-04-12 @ 01:46:08
URL: http://essofhearts.webblogg.se/
Postat av: Rebecka

Mitt största mål i livet är att bli lycklig, först och främst! Sen vill jag bli rik och flytta till dubai :D

2009-04-12 @ 15:06:27
URL: http://beckaw.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0