Auschwitz

Tja bloggen!

Nu var det två dagar sedan jag hörde av mig, det är hög tid att jag verkligen skärper mig och håller det jag lovar för er. Ni ska få läsa en grym blogg med massor av information, mode och skvaller! Anyway ...

Igår hade jag min första skoldag. Jag var förväntansfull, nervös men samtidigt väldigt glad för att skolan börjar. Jag är verkligen en skolmänniska och jag vet inte sedan vad jag ska göra när jag utbildat mig klart?! Jag tror nog inte att jag ska börja jobba, jag ska nog fortsätta utbilda mig hela tiden, haha!

Det var jättekul att få träffa alla mina klasskompisar efter en väldigt lång och skön sommar! Några var deprimerade, andra var överasskande nog väldigt glada. Jag tror nog att alla är glada att vi börjar sista året. Vi är nu äldst på gymnasiet och då ska vi verkligen njuta av tiden! Vi hade en hel dag i skolan igår, men efter skolan så träffade jag faktiskt Cecilia som jag inte hade träffat på väldigt länge. Vi köpte en varsin bulle och promenerade ner till Flatensjön i Rönninge. Det var soligt och jävligt mysigt. Vi pratade en hel del och catchade up väldigt mycket! Efteråt bestämde vi att vi skulle springa tillsammans, så klockan åtta på kvällen möttes vi igen - då i träningskläder och lite ofixade.

Vi sprang möllespåret och det var jätteskönt att bara springa och bara koppla av. Träning för mig är att koppla av. Jag kopplar för en stund av hjärnan och bara springer och njuter av det. Det var väldigt uppskattande!

Idag hade jag min andra skoldag och det var idag vi började med alla lektioner. Idag kändes det verkligen som att allt är vanligt. Idag kom mina gamla rutiner tillbaka. Vakna --- Skola --- Träna --- Plugga --- Sova! Det är några rutiner som jag har saknat väldigt länge, men å andra sidan så förstår jag att det kommer bli ett tufft år!

Det är något som jag har glömt att berätta för många av er. Imorgon vid 11:00 sitter jag på flygplanet ner till Krakow, Polen med hela min klass. Vi ska på klassresa! Jag känner redan nu nostalgikänslor över det hela. Detta för mig tillbaka till alla minnen jag har från min klassresa i 6:an. Otroligt fina minnen! Imorgon åker jag alltså till Polen och idag har hela klassen checkat in online. Vi åker med Ryan Air (Ohnoo!) och bor på vandrarhem. För mig; helt okej! Jag kan leva med det! Vi ska även kolla på några museum, men det allra viktigaste och mest känslosamma på hela resan kommer naturligtvis vara koncentrationslägret Auschwitz. Det kommer bli väldigt känsligt för oss alla som besöker platsen.

Nu måste jag faktiskt kila för att träffa Roxana. Vi ska hem till hennes föredetta lärare Sara och fika, mys! =D

Ha det bäst! Vi hörs senare! ;D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0