The Social Democrats

Det har varit en underbar dag!

Dagen började med att jag åkte till kyrkan för en gudstjänst och därefter är det en tradition bland alla oss assyrer att vara på Fittjafestivalen. Där bjöds det på dans och sång och mycket mat och godis självklart. Jag och familjen gick runt där ett tag bland marknaden och sedan vilade vi vid Assyriska tältet. Det kan låta lite fjuttigt, men det var faktiskt ganska kul. Jag hade roligt sällskap så jag ska ju inte klaga.

När jag sedan kom hem var jag sjukt nervös inför valvakan. Jag skulle egentligen sitta med några SSUare på Medborgarplatsen för att njuta av valvakan, men jag kom hem så sent och det skulle ta mig 40 minuter att åka in till stan. Ibland känns det skit att bo så långt bort från stan. Jag följde valvakan direkt via datorn på SVT.SE samtidigt som jag kommenterade lite på facebook.

När klockan slog 22:00 och resultaten visades blev jag överlycklig över Moderaternas resultat. Man kan kalla lyckan för skadeglädje egentligen. Deras resultat var ju inte så värst jättebra även fast de använd Blondinbella och gjort en massa propaganda för partiet. Socialdemokraterna däremot fick hela 24,9 % (när jag kollade sist. Resultatet uppdateras fortfarande!) och det är jag väldigt glad över! Jag måste även tacka alla socialdemokrater och SSUare som kämpat som bara den och kampanjat som fan! Ursäkta språket, men ni har verkligen kämpat! Allt det där gav ju resultat i slutändan. Vi SSUare ska vara det ungdomsparti som kämpar! Kämpar för både samhället och världen. Vi diskuterar politik medan muf diskuterar var deras nästkommande fest, middag eller vad fan det är ska hållas. Länge leve socialdemokratin!

Nu ska dra för att kolla på film! Ha det bäst!


Ni ser själva!

Kommentarer
Postat av: Maria

=) är du också med i SSU? =)

2009-06-10 @ 00:42:28
URL: http://mariachis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0