Krakow

Klockan ar nu kvart i fyra pa natten har och jag ar annu inte i sang!  Elisabeth ar har ocksa!!!! // ELISABETH

Dessa tva dagar har bada varit roliga och kanslosamma. Igar kom vi till Polen vid lunchtid och hade inte sa mycket att gora. Vi fick alltsa ganska mycket fritid och den tiden spenderades pa stan en stund. Klockan sju motte vi alla och vi borjade ga mot en restaurang som vi skulle kaka pa. Kjell, var mattelarare, som dessutom alskar orientering och har varit scout en gang i tiden, gick vilse och vi gick sa langt ut i stan att vi borjade undra om det fanns en fin restaurang i kvarteren vi vistades pa.

Efter ett tag hittade vi antligen restaurangen och jag kan tala om for er att vi var javligt hungriga. Alla hade bestallt en trerattersmiddag, alltsa at vi som djur. Foratt, varmratt och efterratt. Forresten Elisabeth vill ocksa tala om for er att hon ater coco pops puffar! Anyway, det var jattegott och vi alla njot av stunden tillsammans. Efter ett tag drog vi oss in mot torget dar vi sedan borjade vart sokande efter bra klubbar har i Krakow. Vi gick fran ena klubben till andra klubben, vissa var jakligt B! Stort B dessutom!!! Andra var bra, men dalig musik forstorde allt! Sedan maste jag tala om att Polska tjejer inte kan dansa for fem ore! Iallafall de jag sett pa klubbarna.

Vid halvfyra
drog vi oss mot vandrarhemmet som vi bor pa, som ar SUPERBRA. Vi kom inte i sangs forann kvart over fyra. Kul!

Idag vaknade vi supertrotta, och tanken av att vi idag skulle besoka Auschwits fick oss inte pa ett piggare humor! Japp, den dagen hade kommit. Vi skulle besoka koncentrationslagret Auschwits som for sjuttio ar sedan byggdes upp for ett lager dar judar skulle arbeta. Jag hade en stor klump i magen redan pavagen dit och jag kan saga att jag inte var ensam om det. Vi var dar i hela tre och en halvtimme. Vi blev guidade av en svensk guide runt hela Auschwits och dodslagret Brkena (?).

Senare mot kvallen drog vi oss tillbaka in mot torget, fikade och shoppade lite. Sedan akte vi hem for att forbereda oss for middagen ikvall. Vi duschade och fraschade upp oss. Sedan drog vi oss in mot torget igen och dar satte vi oss pa en restaurang. Jag bestallde in Pasta och rott vin. Det var jattegott! Sedan gick vi mot ett cafe och bestallde in dessert och en drink. Det var ubergott det med! Vi drack med vara mentorer sa det var lite kul, hah! Hoppas vi far ett MVG da!

Senare mot
kvallen drog vi alla ut, och det mest underbara var att vi hela klassen mottes under ett och samma tak. Vi dansade garnet av oss innan vi drog till nasta stalle. Hela kvallen blev underbar och det tackar jag min klass for! Jag hoppas att vi har den har kontakten som vi fatt har kvar nar vi sedan landar i Sverige igen.

Nu maste jag kila for att lagga mig, ha det bast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0