I smell chocolate

Jag har äntligen återvänt hem efter ett hårt pass på gymmet! Det känns grymt att jag verkligen gav allt. Jag körde ett 1 ½ timmes pass. Körde endast bröst och mage denna gång, plus konditionsträning som också det är väldigt viktigt! Jag som har en kass kondition försöker ju förbättra den.

Jag var rädd att gymmet inte hade någon AC, men det hade de, annars skulle jag nog vänt på klacken och stuckit. Hade istället sprungit möllespåret eller något. Det är ju verkligen inte skönt att träna när det är såhär pass varmt och man märker att det inte är lika mycket folk på gymmet som det nästan alltid brukar va. Vid mars någongång, ja då är gymmet proppfullt och det finns knappt någon maskin som är ledig.

Just nu sitter jag i en ansiktsmask som luktar choklad. Jag vill helt ärligt bara äta mig själv för att det luktar så gott. Det här med ansiktsmask är en jättebra investering för att hålla dig fräsch. Ansiktet hos en människa är väldigt viktigt och likaså huden. För att få bra hud på ansiktet måste man vara väldigt noga med att rengöra det. Helst varje morgon och kväll och helst med ansiktsvatten. Känner man att huden är torr ska man genast applicera återfuktningskräm eller hudkräm på ansiktet. Egentligen tycker jag att man alltid ska göra det, vare sig ansiktet känns torrt eller inte. För att vara mer noggran med ansiktsrengöring bör man även använda ansiktsmask 1 - 2 gånger i veckan.

Det finns engångs ansiksmask, men även flergångs (?) eller vad man nu brukar kalla det. På Åhléns finns det jättebra ansiktsprodukter och för att få ännu mer tips och råd ska man inte vara blyg för att fråga personalen. Tänk på att de är där för att hjälpa dig, inte enbart för att stå i kassan!

Dags för en dusch!

Jag just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0