Jersey is Jersey

Hej Allihoppa!

Nu har jag en langre stund att blogga om vad som hander i mitt liv just nu. Som manga redan vet sa befinner jag mig just nu pa Jersey som ar en kanal o och som ligger lite utanfor Frankrike. 

Jag ska beratta lite om vad vi gjorde de forsta dagarna sa jag kanske ska varna for ett lite langt inlagg. 

Allt borjar med att vi aker till Arlanda for att mota resten av alla som ska aka till Jersey. Jag och Roxana aker in tillsammans och redan i bilen borjar nervositeten att ta form och vi borjar skamta jattemycket. Tank er att vi sitter och skrattar livet av oss klockan fem pa morgonen! Det ar helt sjukt! Nar vi kommer fram till Arlanda sa ar vi de hogljudaste av alla dar. Alla borjar kolla pa oss och det var inte kul! Haha! Senare checkar vi in och borjar aka mot Frankrike, eller rattare sagt mot Paris. I Pars blev vi guidade genom hela staden och vi fick kolla pa alla kanda saker i Paris, sasom Eifeltornet, Bastilien och Louvren. For att gora berattelsen kortare sa kan jag saga att jag blev foralskad i Paris redan nar jag landade pa flygplatsen. Det ar sjukt fint i Paris och javligt mysigt! Jag kan ocksa beratta att vi akte till Euro Disney Paris nasta dag och det var det mest magiska jag har varit med om! Jag alskade det och det var exakt som Susanna sa att det skulle vara. Det finns fler saker att kolla pa an att aka! Det var iallafall skitkul! Den tredje dagen i Paris var en shoppingdag. Dagen spenderades med alla vi larde kanna dar och vi shoppade, at och bara var tillsammans i Paris. Pa kvallen blev det en battur pa floden Cern i Paris. Det var jattemysigt aven om det borjade regna senare. 

Efter batturen var det dags att ta all bagage och lagga de i bussen, for nu borjade farden mot Jersey! Det stalle vi alla langtat efter i manga manader! Bussturen tog ungefar sex timmar, sen var det en farje som vi tog och som akte till Jersey. Nar vi kom fram till Jersey var det sjukt nervost! Var vardmamma och hennes tva sota soner stod dar och vantade pa oss. Vi var sex killar som skulle bo tillsammans och det ar sjukt kul kan jag saga. Vi vardfamilj kan inte vara battre om jag ska vara helt arlig. Hon tar hand om oss alla som gudar och det ar jattekul att bo har med henne. 

Nu har vi varit pa Jersey i fem dagar och det ar fortfarande jattekul att vara har. Vi har gjort en hel del saker har tillsammans. Jag kan saga att idag var vi pa ett stalle dar man kan ga genom krigstunnlar. Tunnlar som byggdes under andra varldskriget. Det var sjukt intressant. Tunnlarna anvandes som sjukhus under andra varldskriget och vi fick se en massa saker som har blivit sparade fran andra varldskriget. Igar var det STS disco. Jag som trodde att det skulle bli skittrakigt hade hur fel som helst. Alla har hade det jattekul och saklart blev det en massa dans. Det blev aven en del kyssar har och dar, men mer sager jag inte. Det som sker pa Jersey stannar pa Jersey som man brukar saga. Vi har varit pa bio och sett Ice Age 3 som var hur bra som helst. Sen har vi fatt lara kanna varandra. 

Pa Jersey far man aven ta lite egna intiativ och liksom utforska. Vi var ocksa och akte Bananaboat i forrigar och det var sjukt kul! Vattner har ar inte sa varmt sa man kan inte vara i vattnet i mer an trettio minuter om du nu inte anvander vatdrakt. Saltmangden ar ocksa jattehog! Men det ar kul anda, vi badar tills vi blir trotta. 

Sen kan jag ocksa beratta att det har blivit nagra sena utekvallar har. Det ar mest till stranden vi gar nar vi gar ut. Vi har musik med oss och ett harligt gang. Igar efter discot var vi ett stort javla gang som drog oss till en strand och bara umgicks. Det blev alltsa en ganska sen kvall igar sa det blev lite svart att ga upp till skolan idag.

Med tanke pa skolan sa gar det jattebra har. Jag hamnade i den svara gruppen, tack och lov! Jag vill inte hamna i den latta gruppen. Jag hamnade aven med Roxana, sa vi har skitkul i klassrummet! Vi pratar faktiskt engelska ratt sa mycket har. Bade med vardfamiljen och med alla kompisar ibland, sa man lar sig en hel del har. 

Snart blir det mat och senare ikvall blir det kanske fika och towm walking. Kvallen blir nog lugnare an igar, men vi ska ha det javligt bra anda. Jag alskar Jersey och jag kunde inte hamna battre! Det ar sa javla mysigt, ni fortstar inte! Vi ar sex killar har, och alla ar sa olika att vi klickar sa javla bra ihop! Det ar iallafall jattebra med mig sa ni vet om det! 

Ha det jattebra nu, for nu ska jag dra och ata! Puss!!!



Kommentarer
Postat av: Aseel

OMG OMG OMG!!! jag är feeeeeeeeeeeett nyfiken nuuuuu!

kyssar ska knocka dig din edebsiz;)Shoppa i paris..woooow

2009-07-30 @ 02:22:54
URL: http://essofhearts,webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0