Reborns

Jag såg precis en video på msn.com om någonting som heter Reborns. Reborns är dockor som ser nästan precis som äkta så bebisar, men dessa bebisar gråter inte, spyr inte, bajsar inte och kissar inte. Man kan nästan tro att det är småbarn som leker med dessa så kallade Reborns, men det är faktiskt de äldre kvinnor som brukar leka med de. Kvinnor som kanske har fått ett x antal missfall, eller kvinnor som inte kan föda barn, till och med kvinnor med egna barn och barnbarn skaffar sig sådana Reborns. Dessa kvinnor skänker kärlek till sina Reborns som att de vore riktiga barn, de firar de med kalas och tårta och bjuder till och med gäster till deras partyn. Dessa Reborns har även egna rum i deras hem. Ja, helt enkelt som att de vorde riktiga små bebisar.

Forskare varnar dock att dessa kvinnor skänker så mycket kärlek och omsorg till något som kanske inte ger de lika mycket kärlek och omsorg tillbaka. De varnar att dessa Reborns kan skapa depression för de här kvinnorna.

Jag tycker att det är lite coolt att man kan skaffa sig en "låtsasbaby" och jag tycker även att det är bra med det. Kvinnorna verkade så lyckliga när de höll i sina Reborns, och kan man inte få barn är Reborns ett jättenbra alternativ om man dock inte vill adoptera såklart. Jag skänker nu min kärlek till alla er kvinnor som så gärna vill ha barn men inte kan få.


Ett av de så kallade Reborn - Så äkta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0