It's Britney bitch!

Tja Allihoppa!  VARNING FÖR LÅNG TEXT!

Jag uppdaterade inte igår för att jag kom hem ganska sent och jag var sjukt trött! Nu tänker jag faktiskt ta mig tid att i lugn och ro sitta och berätta mina upplevelser från helgen. Ni får absolut inte tro att det är något stort och ni kommer kanske bli lite besvikna.

I söndag så vaknade jag vid klockan åtta för att packa lite och sedan för att bege mig mot globen. Yes, jag skulle övernatta från söndag till måndag för Britney. Man gör allt för sin idol, right? Aja, jag kom till globen vid halv elva och märkte att ingen stod där än så jag bestämde mig för att dra mig mot Grand Hotel där Britney Spears skulle bo. När jag väl ställde mig utanför Grand Hotel får jag en chock över hur några fans och fotografer som var där. Det enda jag märkte var att det var en hel del Sydkoreaner på plats. Vid ett senare tillfälle får jag även reda på Sydkoreas president och hans fru bor på hotellet då de gör ett statsbesök! Det var inte föränn nu jag förstod varför det var så många Sydkoreaner på plats.

Britney vägrade
komma ut den dagen, även fast solen stod på topp och allt var så bra. Hon gjorde oss alla lite besvikna, men tiden gick ganska snabbt och jag har underbara vänner som ställde upp för mig och joinade mig ett par timmar. När klockan slog fem så gav jag upp och jag och Roxana trampade oss till globen. När jag väl är framme ser jag att folk har börjat tälta utanför globen. Jag och Roxana gick till McDonalds för att jag var så jävla hungrig, när jag väl åt fick jag reda på att killen och tjejen som satt bakom oss var två av Britney Spears dansare. Grymt! Roxana hälsade mig hejdå och jag gick (själv) och satte mig utanför globen. Det gick inte fem minuter innan jag och alla de andra som stod där blev vänner. Vi pratade såklart allt gällande konserten. Efter ett tag får vi en chock när Britneys båda dansare Eva A och Marc kom fram för att hälsa på oss.

Han frågade oss om vi hade biljetter för tisdagens show och jag svarade att jag inte hade det. Då fick jag ÅTTA gratis biljetter till showen. Efter att de stuckit är vi alla halvtraumatiserade, haha! Efter någon halvtimme kommer folk från Britneys crew. De tyckte att det var coolt att vi skulle tälta utanför Globen. De frågade samma sak som Marc och jag fick två biljetter till. På direkten ringde jag alla mina vänner och sa att vi inte skulle allsång på skansen utan att vi skulle se Britney Spears. Fatta vilken snäll kompis jag är! HAHA!!

Söndagen gick åt att sitta/ligga på marken på en filt och sjunga till Britney Spears. Vi åt också en jävla massa godis, men fan va gott det var. Jag tror nog heller inte ens att det blev mycket sömn den natten. Jag vaknar vid tre av att vissa snackar och känner att det är iskallt! Herregud, vad fan gjorde jag på marken? HAH ... Det var iallafall en underbar söndag och natt! Jag tackar alla mina nya vänner som var där, de gjorde helt enkelt min dag.

På måndag blev vi numrerade och jag fick nummer nio! Jag var alltså den nionde personen som skulle in genom entrén, fatta känslan! Dagen gick fort och jag chockades över att det inte var fler som kom tidigt. Vi var ungefär runt 15 personer som stod där vid tio på morgonen. Jag trodde att det skulle vara fler människor, men aja skitsamma nu!

Den dagen blev vi intervjuade av Studio ETT, Nyheter24, Tv4 och DN. Det var grymt kul och vårat gäng var helt ärligt värsta mediakåta. Varje gång det kom någon med en kamera började vi sjunga för att stjäla uppmärksamheten och för att bli fotade, hah! Det var kul!

Dagen rullade
på och det kom fler och fler folk. När klockan närmade sig sex fick vi alla panik för det var snart vi skulle bli insläppta! Fatta, vi alla hade väntat på detta ögonblick i flera år och snart var det här! När vi blev insläppta var det världens kaos, men vakterna lugnade ner oss genom att vi hand i hand fick gå ner till våra platser. Jag hade en "In the zone" biljett och tro det eller ej, jag hamna på den första raden.

När Britney
gick igång var klockan kvart i nio och alla blev helt galna. Även jag! Hennes entre var galet, jag hade liksom youtobat det femtio gånger och nu såg jag det live. Ni fattar inte vilken känsla det var! Det var grymt bra. Och hennes konsert? Kan man ens kalla det en konsert? Det var mer en circusshow, den var riktigt grym! Det hände alltid något nytt. Saker kom ner från taket, saker kom nedifrån, dansare, akrobater, karatemoves, eld! Allt! Britney såg som hon alltid gör great och hon var jävligt sexig! Skulle aldrig tro att hon fött två barn men det har hon iallafall gjort! Många klagar på det hon hade på sig. Till de vill jag bara säga en sak; om ni hela tiden ska klaga, kan ni lika gärna hålla käften! För Britney såg snygg och sexig ut på scen. Hela showen var fantastisk och visst var det några lyckliga tårar som föll lite då och då, men helt värt det. När showen var slut stod jag där och försökte verkligen få in att jag har sett världens bästa circusshow! Det gick bara inte!

Nästa dag
träffade jag mina vänner vid globen arenan och jag var så nervös att vi inte skulle få ut biljetterna. Marc och den andra killen kunde kanske ha glömt att jag skulle ha biljetter. NMär vi stod där i ledet så var jag grymt nervös. När vi sedan sa våra namn så fanns vi med på listan och jag kunde pusta ut. Platserna var på B-sektionen, men det gjorde inget, vi hade iallafall fått de gratis. Sedan gick vi in i globen. Jag och några till satte oss ganska nära scenen på A-sektionen. De andra gick till deras ordinarie platser. Fem minuter innan showen börjar kommer några och ska sätta sig där vi sitter. Så när vi gett de platserna springer vi fort som fan till andra sidan. Vi hittade bättre platser där och Britney Spears var alltid vänd mot vårt håll. Denna dag såg jag henne igen och kunde verkligen nu njuta av hela showen!

Dessa var
mina helt sjuka dagar och jag hade så jävla kul. Har ni läst ända hit är ni helt ärligt värda en pokal!!
Nu ska jag iväg, ha en trevlig kväll och njut av bilderna nedan!


Jayden James och Sean Prestons Nannys.


Dansaren Marc, en överlycklig Emma, Blanka, Sunna och dansaren Eva A


Jag laddade mina batterier inför morgondagens Britney konsert!


Den snygga tröjan. "Britney Spears - Queen of Pop!" Forgett Madonna guys!


Såhär nära stod jag! Helt sjukt!


Jag älskar bilden. Man ser hur glad och lycklig hon är vid denna tid!

____________________________________________

Tisdagens show;


Sällskapet! Jessica, Jenny, Martina och Bea saknas :(


The show can begin








"Everytime I try to fly, I fall"


"Womanizer"


The circus isover! =( You were great Britney Spears!

Kommentarer
Postat av: Bea

Jag hörde att de hade stängt av vissa delar för att det var så lite folk på tisdagen. Lite synd för Britneys skull. Hur som helst var det synd att jag inte kunde komma :( Min chef är helt galen eftersom vi är så några. Jag dööör! Hon måste chilla.

2009-07-17 @ 00:00:27
URL: http://beatricenicoles.blogg.se/
Postat av: Awad

Hehe Britney ägde!! O du, jag saknas oxå på bilden ;)

2009-07-17 @ 00:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0