It's never easy, but it's funny

Det var ett tag sedan! Haha, det känns som att jag säger det varje gång jag ska skriva, sorry!! =) Som man säger, den som väntar på något gott väntar ALDRIG för länge! Tänk på det nästa gång ni ska läsa min blogg!

Förra veckan jobbade jag natt, för första gången faktiskt. Första natten krånglade maskinen mycket så vi jobbade 1 ½ timme, sen stack vi hem. De andra två dagarna jobbade vi fulla dagar. Det roliga med att jobba natt är att när man väl ska hem så ska folk till jobbet och till skolan. Det är både konstigt och roligt. Det var heller inte så jobbigt som jag faktiskt trodde. Jag lade mig runt 07:30 och vaknade runt 12:00 och jag var inte ett dugg trött då! Jag ska jobba natt nästa vecka också kom jag på, haha!

Annars har allt varit lugnt. Förra veckan gick jag till ett dagis och berättade att jag var sugen på att jobba på dagis i sommar. Eller man ska kalla det praktik, för jag vill inte ha betalt, utan jag vill skaffa mig en till referens. Efter gymnasiet har jag funderat på att åka som Au Pair till USA för ett år. Det är där praktiken kommer till hjälp då man behöver barnreferenser. Utöver det  ska man ha 200 timmar då man arbetat med barn. Jag har arbetat mer än 200 timmar med barn (allt räknas, till och med om man suttit barnvakt åt ett syskon!) men jag vill arbeta mer då det är bättre för en själv när man letar familj. Jag ska få svar i veckan och får jag ett godkännande kommer jag att praktikera sex timmar om dagen  mån - fre med start nästa måndag! Det känns ballt!

I helgen var jag även på grillfest hos Natalia, en av mina bästa kompisar. Jag hade faktiskt grymt kul, även om kvällen slutade lite illa! Vi grillade, dansade och hade kul helt enkelt, men det var jävligt jobbigt att åka hem sedan. Jag åkte ju från Sollentuna och ända till Rönninge. Jag blev glad när jag trodde att jag hade hunnit med sista tåget mot Södertälje, men NEJ, tåget skulle bara till Stockholm, så istället fick jag åka med nattbussen och det tog en evighet tills jag kom hem, men hem kom jag iallafall och jag ska inte klaga! Det finns faktiskt folk som har det värre än mig.

Idag har jag varit på jobbet, sen så åkte jag in till stan för att träffa Susanna. Vi träffades, strossade runt på stan och gick och käka sedan. Vi snackade om allt möjligt, men vi har faktiskt en plan. Den ska jag inte berätta här på bloggen men vi hoppas på att det blir något stort iallafall och att det blir av. Sedan bar det mot skolan där jag en kort stund snackade med min handläggare. Jag har nämligen börjat med mitt projektarbete och det kommer att bli roligt att få hålla på med det. Jag träffar min handläggare för att prata om hur långt jag har kommit (Vilket inte alls är långt) och för att utbyta idéer.

Senare gick jag till Stadsbiblioteker för att låna böcker till mitt projektarbete och det var verkligen inte mycket information. Jag hade förväntat mig mer faktiskt, men så kan det vara ibland och då får man helt enkelt leta på information på andra ställen. Därefter gick jag till Åhléns för att köpa mig en loggbok (vi behöver skriva loggböcker) och då kom jag på att jag behöver en ny kalender. Jag är så onödig. Min förra kalender använde jag i typ en månad sen låg den och skräpade hemma, men den nya ska jag verkligen försöka att använda. Fan, vad detta inlägg blir långt, men så blir det när man har mycket att skriva. Detta skulle inte min svenska lärare tycka om, inte bra Daoud!

Nu ska jag läsa mer i mina böcker som jag lånade idag samtidigt som jag skriver min ansökan för att bli Au Pair. Trust me, det är typ 20 papper som ska fyllas i! Juste, jag glömde att berätta att jag var på mitt andra Au Pair möte igår, haha! Denna gång gick jag med Aseel och sedan fick vi reda på att om vi inte åker inom 1/6 - 2010, så är vi tvugna att gå på ännu ett Au Pair möte till hösten. Haha, vi antar att vi inte åker tidigare än 20 juni nästa år, så here I come det tredje Au Pair möte!


Här är min kalender för perioden 09 - 10 och här är min snygga loggbok! Dessa ska användas flitigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0