DAMAGED - The Heartbreaking True Story Of A Forgotten Child

Förra veckan läste jag ut en väldigt väldigt bra bok och nu tänkte jag skriva en kort recension på boken. Jag vill dela med mig av den för att jag tycker att den hade en väldigt bra och känslosam handling.

Bokens namn: Skadad (Engelska: DAMAGED - The heartbreaking true story of a fortgotten child.)
Bokens författare: Cathy Glass
Den kom ut: 2008

Detta är en sann berättelse om ett glömt barn.

Cathy Glass hade varit fostermamma till många barn under loppet av tjugo år när hon välkomnade åttaåriga Jodie till sitt hem. Jodie är ett barn som funnits med på personregistret hos Socialkontoret sedan hon föddes. När Cathy tar emot Jodie, vänds hela huset upp och ner. Jodie visar sig vara ett väldigt trasigt barn med en väldigt trasslig barndom. Jodie är inte bara aggresiv mot allt och alla, hon är även en våldsam flicka. På fyra månader har Jodie varit hos fem fosterfamiljer och klarar inte Cathy att ändra på Jodie så hamnar Jodie på barnhem. Cathy som har en erfarenhet på tjugo år av att ha fosterbarn hemma vill verkligen försöka att ändra på Jodie. Sakta men säkert börjar Jodie lita på Cathy och så småningom börjar saker från Jodies barndom att komma fram. Förfärliga saker som inget barn ska behöva uppleva. En väldigt mörk hemlighet avslöjas och det förklarar Jodies beetende. Jodie har inte haft en normal barndom!

Detta är en hjärtskärande berättelse som kommer att beröra alla. Även den mest känslokalla människan på denna jord kommer inte att kunna släppa boken från sig utan att ha blivit rörd. Jag personligen börja gråta vid vissa tillfällen och det gjorde verkligen ont i mitt hjärta när jag läste denna bok. Jag rekommenderar verkligen denna bok till alla! Ni som läst "Pojken som kallades Det" och tyckte om den, ska verkligen läsa denna bok!

Läs läs läs!!


Skadad - Cathy Glass

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0