Projektarbete v.36

Tis 1/9 - 09

Idag hade vi ännu ett informationsmöte kring projektarbetet. Detta möte var tillför alla treor på skolan. Förra informationsmötet var för de som hade stannat kvar i Sverige istället för att ha åkt på EU dim.

Vi fick kriterierna för projektarbetet och vi fick ännu en massa information kring projektet. Projektets råmanus ska inlämnas v. 46 (Edit: datumet har ändrats för råmanus, v.47).

Efter mötet hade vi ett väldigt kort möte med vår handledare. Han informerade oss om att loggboken ska in varannan vecka (jämna veckor) och att vi ska föra loggbok hela tiden.

Efter skolan gick jag till Stadsbiblioteket för att kolla upp fler böcker som jag kan ha användning för till projektarbetet. Jag fick med mig böckerna;

"The Big Bang" - Brown, Geroge Ingham
"Big Bang eller varde ljus" - Gunther Axelsson
"Universums historia" - Trinh, Xuan Thuan

/ Daoud

Ons 2/9 - 09

Idag skulle vi lämna loggboken till Janne, men typiskt för mig var att jag glömde loggboken hemma. Bra!

Jag har börjar fundera ut hur jag ska lägga upp mitt arbete under dessa veckor som jag har framför mig. De första veckorna, 3 - 4 veckor, har jag tänkt att gå igenom all information som jag har samlat på mig. Bearbeta informationen och ta ut delar som är viktiga för mitt projektarbete.

Efter att jag bearbetat och tagit ut delar av informationen har jag tänkt mig att jag ska sitta ner för att skriva på mitt projektarbete. Detta kommer antagligen ta flera veckor.

Eftersom jag tänkt att koppla religion med Big Bang så kommer jag under de sista veckorna försöka få tag på personer som jag kan intervjua från de tre världsreligionerna. Hur ser de på Big Bang och vad har de för teorier på hur Big Bang teorien uppstod?

Mer har jag inte gjort idag.

/ Daoud


Kommentarer
Postat av: Roxana

du vet inte vad uppdatera betyder!

2009-09-21 @ 22:43:15
URL: http://roxaanaa.blogg.se/
Postat av: N O E S C A P E

sv: Haha, HÅLL TUMMARNA! på att du hade rätt! ;D

2009-09-28 @ 17:09:38
URL: http://noescape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0